Tuesday, November 23, 2010

Berjuang Menegakkan Khilafah!!




Ana bukan seperti remaja hari ini yang sibuk dengan hiburan sana sini,dengan tidak lagi menghiraukan lagi batas antara lelaki dan wanita.Yang menyedihkan lagi adalah hukum Allah tidak lagi menjadi pelindung untuk mengelakkan diri daripada bahana maksiat.

Ana adalah remaja yang ingin melihat dan merasai kewujudan institusi teragung Khilafah yang dimana pada waku itu hukum Allah diterapkan secara Kaffah oleh seorang Khalifah.Dengan kewujudan institusi ini,segala kemaksitan yang dilakukan terhapus dan insyAllah seluruh dunia saat itu akan dilimpahan Rahmat oleh Allah s.w.t....ALLAHUAKBAR!!!

Khilafah adalah janji ALLAH kepada seluruh kaum muslim yang sebagaimana firman Allah ini:

Kemudian akan kembali Khilafah di atas jalan kenabian..(HR Ahmad)

Dunia hari ini telah banyak menyajikan pelbagai kerosakan dari institusi keluarga sehinggalah ke masalah yang besar iaitu negara.

Mengapa perkara seperti ini terjadi??

Kerana kehidupan masyarakat hari ini telah jauh dengan Al-Quran dan Hadist sebagai panduan hidup mereka.Firman Allah:


Wahai orang-orang yang beriman! Tetapkanlah iman kamu kepada Allah dan RasulNya, dan kepada Kitab Al-Quran yang telah diturunkan kepada RasulNya (Muhammad s.a.w) dan juga kepada Kitab-kitab Suci yang telah diturunkan dahulu daripada itu dan sesiapa yang kufur ingkar kepada Allah dan Malaikat-malaikatNya, dan Kitab-kitabNya dan Rasul-rasulNya dan juga Hari Akhirat, maka sesungguhnya dia telah sesat dengan kesesatan yang amat jauh.(QS An-Nisa'[4]:136)

Wahai sahabatku..apakah kita masih ingin berharap pada pemimpin saat ini yang berhukum hanya menyikut hawa nafsunya semata-mata dan tidak melaksanakan hukum Allah??

Wahai sahabatku yang merindukan syariah dan kehidupan Islam! Kalian perlu mengetahui bahawa punca utama kepada semua masalah ini adalah kerana umat Islam telah membuang hukum Allah dari kehidupannya. Kita menyaksikan berapa ramai dari individu Muslim yang telah membuang hukum Allah dari dirinya.

Masyarakat pula turut membuang hukum Allah dalam kehidupan bermasyarakat. Dan yang lebih buruk dari semua itu adalah pemerintah yang membuang hukum Allah dari pemerintahan negara.Maka kita menyaksikan pelbagai kerosakan di dalam negara yang tidak pernah akan selesai selagi hukm Allah tidak diterapkan secara kaffah.


Firman Allah:

Apakah hukum jahiliah yang mereka kehendaki.Siapakah yang lebih baik hukumnya daripada Allah bagi orang-orang yang yakin.
(QS Al-Maidah[5]:50)


Oleh itu sahabtku...
Kewajipan saat ini yang perlu kita lakukan adalah berjuang bersungguh-sungguh untuk mengecapi nikmat terterapnya hukum Allah secara Kaffah dimuka bumi ini.
Nasihat buat sahabatku yang bersusah hati ketika dijalan dakwah.Sambutlah seruan ini sahabatku:

Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang yang beriman akan jiwa mereka dan harta benda mereka dengan (balasan) bahawa mereka akan beroleh Syurga, (disebabkan) mereka berjuang pada jalan Allah maka (di antara) mereka ada yang membunuh dan terbunuh. (Balasan Syurga yang demikian ialah) sebagai janji yang benar yang ditetapkan oleh Allah di dalam (Kitab-kitab) Taurat dan Injil serta Al-Quran dan siapakah lagi yang lebih menyempurnakan janjinya daripada Allah? Oleh itu, bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jual belinya itu dan (ketahuilah bahawa) jual beli (yang seperti itu) ialah kemenangan yang besar.
(QS At-Taubah[9]:111)

Wahai
orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya
Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan kedudukan kamu.(QS Muhammad[47]:7)


Sambutlah Khilafah!!

3 comments:

  1. Sambutlah khilafah! Khilafah merupakan penyelesaian tuntas atas segala kekeliruan, kekejaman, penderitaan dan kerosakan di bumi Allah ini. Wahai muslimah..gerakkan langkah dan bicaramu utk mula mengorak langkah!

    ReplyDelete
  2. Muslimah Pemangkin penegakkan syariah dan khilafah!!
    ALLAHUAKBAR!!!

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum wbt
    Sebenarnya sudah lama saya mengikuti perkembangan ~Berjuang menegakkan Khilafah` tetapi dlm keadaan skrg dimana dikelilingi oleh pelbagai jenis AlAhzab dgn taktik yg sophisticated bersedia menghancurkan mana2 rancangan spt makanan hidangan yg dikerumuni oleh `akilah`. Rasulullah saw hanya berepan dgn kekuatan musuh apabila adanya Daulah (Surah. Mungkin ada yg berkata, kita akan tetap berjuang dgn kekuatan dgn kekuatan sehingga ketitisan yg terakhir. TetapiRasulullah saw pernah bersabda,`Ingat2lah bahawasabya edaran Islam itu sentiasa berputar (atas dan bawah). Maka hendaklah kamu beredar bersama2 dgn Islam dimana2 dan bila2 masa jua Islam telah beredar. Ingat2lah sesungguhnya kedua2 AlQuran dan Kekuasaan (Daulah)akan terpisah. Jgn sekali2 kamu berpisah dari AlKitab. Ingat2lah bahawasanya akan dtg keatas kamu, pemerintah yg menghukum bagi diri2 mrk dan tidak menghukum mengikut hukum kamu. Jika kamu taat akan mrk, nescaya mrk akan menyesatkan kamu, jika kamu menderhakai mrk, nescaya mrk akan membunuh kamu. Hadis Riwayat Abu Daud.
    Dlm Hadis lain, Rasulullah saw menyuruh kita berjihad sebgmana Ibu Nabi Musa dimana dgn mengikuti perintah Allah mencampakkan anak kedlm laut tetapi akhirnya dpt menyusui anaknya kembali. Ini perlu perbincangan, Wallahualam.

    ReplyDelete