Wednesday, December 15, 2010

Gembira ...(post yang agak ringkas)



Firman Allah dalam surah Ali-Imran ayat 38 yang bermaksud : 
"Wahai tuhan kami kurniakanlah kepadaku dari sisimu zuriat keturunan yang baik, seseungguhnya engkau sentiasa mendengar (menerima) doa permohonan."

Semoga Ilham menjadi apa yang dibenarkan Sabda Rasulullah SAW.
Melihat telatahnya yang semakin hari semakin pandai membuat orang disekelilingnya ketawa.Pandai juga"mengada-ngada" depan mama-mamanya apatah lagi neneknya tidak lupa juga atoknya.Itu semua pengalaman yang tidak dapat dilupakan.

Ilham membesar didepan mata ana.Segala tingkah lakunya yang perit mahupun gembira berlaku di depan mata mama-mamanya turut nenek dan atoknya.Dan segala tingkah lakunya ana perhatikan.Dia suka ke dapur dan akan menuju ke rak yang dipenuhi dengan periuk-periuk yang dibeli oleh nenek kesayangannya.Agaknya dia suka memasak kot...(mungkin) atau suka makan??
entah la...

Pandai buat gaya apabila melihat cermin...alahai Ilham..

Apa-apa pun semoga Ilham mama menjadi anak yang soleh kepada umi dan ayahnya sekaligus seorang mujahid penegak Syariah dan Khilafah.

ALLAHUAKBAR!!

Sabda Rasulullah SAW :  
“Apabila telah mati seorang anak Adam, maka putuslah amalnya kecuali tiga perkara, iaitu : Sedekah jariah, Ilmu yang bermanfaat dan anak yang soleh yang mendoakan kepadanya”.

5 comments:

  1. ilham suka juga jilat periuk.. hahaha

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt
    InsyaAllah semoga dikurniakan oleh Allah sebagai seorang khalifah dan mempunyai ciri2 khilafiah. Diantaranya, setelah mempelajari AlQuran mesti tahu mentadbirkan AlQuran ( Surah AnNisa:82 أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ ٱلۡقُرۡءَانَ‌ۚ وَلَوۡ كَانَ مِنۡ عِندِ غَيۡرِ ٱللَّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ ٱخۡتِلَـٰفً۬ا ڪَثِيرً۬ا Maka apakah mereka tidak mentadbir akan Al Qur’an? Kalau kiranya Al Qur’an itu bukan dari sisi Allah, tentulah mereka mendapat pertentangan yang banyak di dalamnya.)
    Ia mesti mengetahui diantara dalil putus dan dalil dzon dari Qot`ie Tsubut dlm Istinbat Hukum Usul AlFiqh jika mahu penyatuan atas dasar kalimah Allah yg haq dimuka bumi ini. Wallahualam

    ReplyDelete
  3. soutul mujahid : ilham anak umi dia..mamanya tu ade ramai..


    comelnya :)

    ReplyDelete